WARUNKI UCZESTNICTWA
w imprezach turystycznych – wycieczkach jednodniowych organizowanych przez
Biuro Podróży „POL - KART” Sp. z o.o.
ul. Parkowa 9 lok 14, 57-320 Polanica-Zdrój, NIP 883 000 38 59 REGON 890023368 KRS 000168016
zarej.w Sądzie Rejonowym dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, IX Wydział Gospodarczy
tel 74/8681 121 601 518 601, 667 943 290 e-mail polkart@polanica.pl www.pol-kart.pl
§ 1 Postanowienia ogólne
1. „Ogólne warunki uczestnictwa w imprezach turystycznych organizowanych przez POL-KART Sp. z o.o. w Polanicy Zdroju, dalej określane jako „o.w.u.”, ustala się na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r o usługach turystycznych ( tekst jednolity Dz.U. Z 2001 r Nr 55, poz.578 z póź. zmianami. )
2. Użyte w treści o.w.u. określenia oznaczają:
-
Ustawa - ustawę z dnia 29.08.1997 r. o usługach turystycznych
-
Biuro - Organizator P.H.U „POL-KART” Sp. z o.o.
-
Agent - osobę zawierającą umowę w imieniu i na rzecz Organizatora,
-
Klient – uczestnik - osobę, która zawarła z Organizatorem umowę o udział w imprezie turystycznej.
3. PHU POL-KART Sp.z o.o. oświadcza, że jako organizator i agent posiada gwarancję ubezpieczeniową turystyczna udzieloną przez
TU „Europa” we Wrocławiu oraz jest wpisany do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych prowadzonego
przez Marszałka Województwa Dolnośląskiego nr ewid. 1574 nr rej. 88/51/99/2004
§ 2 Zawarcie umowy
-
Zawarcie umowy o usługę turystyczną następuje przez podpisanie dokumentu „Umowa – Zgłoszenie” lub drogą elektroniczną na stronie www.pol-kart.pl - przez Klienta i osobę upoważnioną do działania w imieniu Organizatora, przy jednoczesnym uiszczeniu przez Klienta umówionej zaliczki bądź pełnej należności.
-
Klient może zawrzeć umowę na rzecz innych osób, jednakże zobowiązania wzajemne, wynikające z zawartej umowy obejmują zarówno Klienta, jak i osoby na rzecz których umowa została zawarta.
-
W ramach ceny wycieczek jednodniowych biuro gwarantuje: transport autokarem, opiekę pilota-przewodnika, na wycieczkach zagranicznych dodatkowo ubezpieczenie od kosztów leczenia i NNW za granicą.
-
Zawierając umowę Uczestnik deklaruje, iż stan jego zdrowia umożliwia udział w imprezie.
-
Cena wycieczki nie obejmuje biletów wstępów. Bilety uczestnicy opłacają we własnym zakresie
§ 3 Prawa i obowiązki Klienta
1. Klient ma prawo do świadczeń określonych w umowie i ofercie stanowiącej integralną część umowy.
2. Niewykorzystanie w trakcie trwania imprezy turystycznej przez Klienta wszystkich świadczeń / z przyczyn leżących po stronie Klienta / nie uprawniają do zwrotu zapłaconej należności.
3. Klient zobowiązany jest ( również osoby niepełnoletnie ) posiadać ważne dokumenty ( dowód osobisty lub paszport ) konieczne do przekroczenia granicy.
4. Klient zobowiązany jest do przestrzegania przepisów celno-dewizowych.
5. Uczestnik imprezy odpowiada za szkody spowodowane z własnej winy w czasie trwania imprezy i jest zobow. do naprawienia ich, za osoby niepełnoletnie odpowiadają prawni opiekunowie.
6. W sytuacjach wyjątkowych, np. odłączenie się od grupy w czasie wycieczki, uczestnik powinien natychmiast skontaktować się z przewodnikiem lub organizatorem telefonicznie. Jeżeli uczestnik wycieczki odłączy się od grupy i nie ma z nim kontaktu telefonicznego przewodnik kontynuuje program zwiedzania a uczestnik powinien dołączyć do grupy lub wrócić na własny koszt do miejsca zamieszkania.
7. W czasie trwania imprezy Uczestnik jest zobowiązany stosować się do wskazówek pilota- przewodnika imprezy. Biuro zastrzega sobie prawo do rozwiązania umowy z winy Uczestnika w trybie natychmiastowym w trakcie jej realizacji, jeżeli Uczestnik rażąco utrudnia sprawne lub planowe realizowanie programu imprezy . Wszelkie koszty związane z rozwiązaniem umowy w takim przypadku ponosi Klient, natomiast kwoty wpłacone z tytułu uczestnictwa w imprezie na rzecz Biura nie podlegają zwrotowi. W przypadku osób niepełnoletnich rażąco utrudniających sprawne i planowe realizowanie programu, odpowiedzialni są prawni opiekunowie, którzy są zobowiązani w trybie natychmiastowym doprowadzić do umożliwienia realizacji imprezy.
8. W przypadku wystąpienia sił wyższych uniemożliwiających kontynuowanie wycieczki lub zdarzenia zagrażającego zdrowiu lub życiu uczestników wycieczki, organizator zastrzega sobie prawo do korekty trasy i programu wycieczki, lub jej odwołania.
§ 4 Warunki płatności i odwołanie imprezy
-
Ceny usług i świadczeń dla klientów są cenami umownymi i obejmują podatek od towarów i usług.
-
Uczestnik zobowiązany jest do uiszczenia całości ceny wycieczki nie później niż 1 dzień przed terminem jej rozpoczęcia. Nie dokonanie wpłaty stanowi rezygnację z imprezy z przyczyn niezależnych od biura.
-
Miejscem spełnienia świadczenia pieniężnego przez Klienta wynikającego z zawartej umowy jest rachunek bankowy lub kasa biura.
-
Biuro zastrzega sobie prawo do odwołania wycieczki z przyczyn od niego niezależnych ( decyzja władz państwowych, działanie siły wyższej, zamieszki, strajki itp. Klient otrzymuje z tego tytułu zwrot pełnej wpłaty.
-
W przypadku braku wymaganego minimum uczestników ( 75% miejsc ) biuro zastrzega sobie prawo do odwołania imprezy oraz gwarantuje uczestnikom zwrot wpłaconej należności. O odwołaniu wycieczki Klient będzie poinformowany telefonicznie lub SMS-em
-
O wszelkich zmianach umowy a w szczególności terminu, godzin wyjazdu, zmian w programie imprezy biuro ma obowiązek poinformować klientów niezwłocznie po zaistnieniu tych zmian. W przypadku nieprzyjęcia zmian i rezygnacji klienta, nastąpi zwrot wpłaconej kwoty.
-
Po zgłoszeniu ( telefonicznie, e-mail, osobiście w biurze) z własnej rezygnacji przez klienta z wycieczki POL-KART potrąca:
§ 6 Reklamacje
-
Niezgodności związane ze świadczeniami wchodzącymi w skład imprezy należy zgłaszać niezwłocznie u pilota. Jeżeli uchybienie nie zostanie usunięte należy pisemną informację przedłożyć do potwierdzenia pilotowi-przewodnikowi
-
Reklamację pisemną z potwierdzoną przez pilota-przewodnika informacją precyzującą żądania Klienta, należy w przeciągu 7 dni po zakończeniu imprezy przesłać pocztą Organizatorowi. Ryzyko braku doręczenia obciąża Klienta.
-
Organizator obowiązany jest do rozpatrzenia reklamacji oraz udzielenia odpowiedzi na piśmie w przeciągu 30 dni od daty otrzymania reklamacji. W przypadku braku możliwości zajęcia stanowiska przez Organizatora w podanym powyżej terminie zawiadomi on o tym fakcie Klienta podając jednocześnie nowy termin rozpatrzenia przedmiotowej sprawy.
-
Organizator gwarantuje Klientom, których reklamacje zostaną uznane za uzasadnione m.in. możliwość otrzymania rabatu przy zakupie kolejnych imprez.
§ 7 Postanowienia końcowe
-
W zakresie nie unormowanym umową oraz o.w.u. zastosowanie maja odpowiednie przepisy ustawy oraz kodeksu cywilnego.
-
Wszelkie spory pomiędzy Organizatorem a Klientem w sprawach wynikających z zawartej między nimi umowy podlegają rozstrzygnięciu w trybie polubownym zgodnie z określoną procedurą reklamacyjną, a w przypadku braku akceptacji stanowiska Organizatora spory będą rozstrzygane przez rzeczowo właściwy Sąd w Kłodzku
-
Administratorem Państwa danych osobowych jest: Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe „Pol-Kart” Eksport-Import Sp. z o. o., ul.Parkowa 9 lok. 14, 57-320 Polanica-Zdrój, mail: polkart@polanica.pl, polkart@wakacyjnyswiat.pl, tel. 74 868 11 21
-
Klient zgadza się na przetwarzanie w celach marketingowych oraz celach analitycznych, danych osobowych zbieranych w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, po rozpoczęciu obowiązywania RODO (czyli po 25 maja 2018 roku).Podanie danych jest warunkiem zawarcia umowy, bez ich podania umowa nie może zostać zawarta. Wyrażenie tej zgody jest dobrowolne i można ją wycofać w dowolnym momencie.